שמר

צמיגים לחורף

צמיגים לחורף

צמיגים לחורף – מספר נקודות שחשוב לדעת

בימים הסוערים של החורף, כאשר הכבישים רטובים ושלוליות של מים מפתיעות את הנהגים הנהיגה עשויה להיות קשה ומאתגרת וגם לא בטיחותית ברמה המספקת. כיוון שכאשר הכביש רטוב הנהג אינו מצליח להשיג אחיזה ברמה מספקת וכל הנהיגה הופכת להיות קשה ומאתגרת יותר. האם יש מה לעשות בעניין? התשובה חיובית. יש מה לעשות כדי לשפר את הבטיחות של הרכב – צמיגים לחורף יענו על הצורך ויאפשרו להשיג אחיזה טובה יותר בכביש.

צמיגי חורף לנסיעה בטוחה בכבישים רטובים

גם אתם חוששים מרכיבה על כביש רטוב? אכן, כאשר הכביש רטוב אתם מגלים כי אין לכם את האחיזה הנדרשת וכל הנסיעה מרגישה לכם בטיחותית פחות. מה יש לעשות בעניין זה? יש מה לעשות! תוכלו גם אתם להחליף את הצמיגים שלכם לצמיגי חורף ולגלות כי צמיגים אלו עשויים לשפר את הבטיחות ואת חוויית הנסיעה החורפית שלכם. רכישת צמיגים לחורף מאפשרת לכם ליהנות מרכיבה בטוחה ונוחה יותר גם בימים גשומים ועל כבישים רטובים ומלאי בוץ.

מהם המאפיינים של צמיגים לחורף איכותיים?

יש מספר מאפיינים שהם אלו שעושים את הצמיג למתאים לתנאי נסיעה חורפיים. ראשית יש לציין את צפיפות החומר בצמיג, כמה סיבים יש בכל אינטש רבוע של הצמיג? כאשר כמות הסיבים גדולה יותר כמות הגומי פחותה ולכן גם משקל הצמיג נמוך יותר. לעומת זאת צמיג שיש בו אחוזים גבוהים של גומי הוא צמיג שהביצועים שלו פוחתים בגין היותו כבד. יש התייחסות גם לעובי של הצמיג, בשנים האחרונות קיימת מגמה של מעבר לצמיגים בעובי של 25 מ"מ.

אחיזה טובה משמעותה נסיעה בטוחה יותר

כל נהג שואף להשיג אחיזה טובה במהלך הנהיגה שלו, ואילו הרטיבות על הכביש והצטברות הבוץ בהחלט פוגעים ברמת האחיזה ובשליטה של הנהג על הכלי בו הוא נוהג, מה שעלול לגרום לתאונות ולאיבוד שליטה על כלי רכב שונים.

מחירי הצמיגים והעמידות שלהם

בחנויות וכן באתרי האינטרנט ניתן למצוא מגוון צמיגים ברמות שונות. לרוב הצמיג היקר ביותר יהיה עמיד ביותר והוא יתאים לרוכבים שיש להם מיומנות רבה והם מבצעים פניות חדות גם על כביש רטוב.

צמיג עמיד ועבה

יש רוכבים שחשוב להם פחות ביצועים טובים, הם מעוניינים לרכוש צמיג עבה ועמיד יותר שיוכל לשרת אותם היטב בלי להתפנצ'ר. רוכבים כאלו יעדיפו להיות מהירים פחות ולהסתכן פחות בפנצ'רים. צמיג זול יותר אך בטיחותי יוכל לענות על הצורך של רוכבים אלו. כך שבמהלך נהיגה הם אמנם לא יוכלו לבצע ביצועים מרשימים ופניות חדות, אבל מנגד הם לא מסתכנים בפנצ'רים רבים ועמידה תחת כיפת השמים במטרה לטפל בצמיגים.

תקינות הצמיג ובדיקה לקראת החורף

לקראת החורף חשוב לבדוק את הצמיגים ולוודא כי הם תקינים. כמו כן יש לבצע פעולות נוספות שיעזרו לנו להגיע מוכנים לימים הסוערים בלי להסתכן. אמנם יש מקרים רבים בהם ניתן לבדוק את תקינות הצמיגים רק במהלך נסיעה בגשם. כיוון שיש רפידות שמתפקדות נהדר כאשר הכביש יבש, אבל כאשר קיימת רטיבות התפקוד שלהם לא יענה על הצורך. גם מכונאים לא תמיד יכולים לזהות על פי מראה עיניהם האם הרפידה מתאימה לגשם.

ניקוז המים

בנוסף לנתוני החומר יש לצמיגי החורף גם מבנה שנועד לנקז את המים. חריץ במרכז הצמיג ימלא תפקיד זה וינקז את כל המים שמתרכזים בין הכביש לסוליה של הצמיג, הניקוז של המים מאפשר לנהג לרכוב בלי להתמודד עם כמויות של מים שמצטברים בין הצמיג לכביש ומקשים על הנהיגה ועל האחיזה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות