שמר

מה לבדוק לפני ששוכרים רכב?

שכירת רכב עשויה להידמות לישראלי הממוצע כפעולה פשוטה למדי. לכאורה כל מה שצריך לעשות הוא להיכנס לסוכנות השכרת רכב, לבחור מתוך ההיצע, לקבל את המפתחות ולנסוע לשלום; למעשה אלה השלבים הבסיסיים של התהליך, אבל ביניהם חבויים נושאים שונים שכדאי לבדוק מבעוד מועד על מנת להימנע מעוגמת נפש לאחר מכן.

אמנם בדרך כלל נציג סוכנות ההשכרה הוא זה שייזום את הבדיקה החיצונית של הרכב יחד איתכם, על מנת לסמן את הפגמים בו כדי שלא תישאו באחריות עליהם, אבל האם הוא ינדב לכם מידע לגבי מה קורה במקרה של תאונה כדי שלא תצטרכו להסתבך אחר כך עם תביעות תאונות דרכים? האם הוא יחשוף בפניכם את כל העלויות של כל הפרטים הקטנים כדי שלא תצטרכו לשלם על מה שאינכם זקוקים לו? לא בטוח. זו הסיבה בעטיה גם לכם כדאי לפקוח עיניים ולבדוק מספר דברים חשובים לפני שתשכרו רכב:

בדיקה חיצונית של הרכב

כאמור, זו בדרך כלל בדיקה שהנציג יציע מיוזמתו, אבל אם לא עשה זאתאל תוותרו עליה. בבדיקה זו אתם אמורים לחפש פגמים, עיקומים, שברים וכדומה בצד החיצוני של הרכב, אבל כדאי לנסות לחפש גם סימנים שמעידים מה קורה בתוכו. למשל, תיקוני צבע עשויים להעיד על תאונה שאירעה לאחרונה. אל תתביישו לשאול ואל תמהרו לקחת כל רכב שמוצע לכם.

בדיקת השירותים המגיעים לכם

סוכנויות שונות להשכרת רכבים מציעות שירותים שונים לכל שוכר רכב. לכן גם אם קיבלתם הצעת מחיר הכוללת רשימת שירותים נלווים בסוכנות אחת, אל תסיקו שתקבלו את אותה רשימה בדיוק בסוכנות אחרת.

לכן שאלו שוב, בדקו כמה עולה כל שירות כזה. ודאו מה הנהלים במקרה של תאונה, כמה עולה מושב לתינוק והאם צריך לשלם על מכשיר הניווט הלווייני או שאולי הוא כלול במחיר ההשכרה.

מה קורה כשמחזירים את הרכב

יש סוכנויות שמאפשרות להחזיר את הרכב באחד מן הסניפים האחרים שלהן ויש שבהן חייבים להחזיר את הרכב לסניף ממנו הושכר. סוכנויות אחרות מגבילות את השוכר במספר הקילומטרים שבאפשרותו לנסוע במהלך תקופת ההשכרה, ואחרות אינן מטילות שום מגבלה.

במילים אחרות, גם במעמד ההחזרה יש הבדלים בין סוכנויות השכרת הרכבים – ומכיוון שבמעמד זה מתבצע בדרך כלל התשלום, זה רגע בו לקוחות רבים מדי מגלים כי הם לא שמו לב לאותיות קטנות ונאלצים לשלם יותר מכפי שציפו. ככל שתדעו טוב יותר מראש לקראת מה אתם הולכים, כך החוויה שלכם כלקוחות תהיה חיובית יותר.

סיכום

ככל שתקפידו יותר על הבדיקות שלפני השכרת הרכב, כך ההנאה שלכם ממנו תהיה שלמה יותר ויקטן הסיכוי שתופתעו לרעה מן התשלום שתידרשו אליו בעת ההחזרה. אל תהססו לשאול שאלות, שהרי אתם הלקוחות ואתם אלה שנושאים באחריות לרכב ולהחזרתו בשלום. והכי חשוב, שתהיה נסיעה טובה!

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות