שמר

מה צריך לדעת כששוכרים רכב בחו"ל?

השכרת רכב בחו"ל מאפשרת לכם להגיע לכל נקודה שתרצו, בקלות. לא צריכים להיות תלויים בנהגי מוניות שמנסים להפקיע מחירים. לא צריכים להיטלטל בשעות השיא ברכבת התחתית. לא צריכים להיות תלויים באף אחד ובשום דבר. רק בכם. קניתם כרטיס טיסה לניו יורק? עומדים להזמין כרטיס טיסה לאירופה, לדרום אמריקה או למזרח? קבלו את כל מה שאתם צריכים לדעת, לפני ששוכרים רכב בחו"ל.

הכירו את החוקים המיוחדים למקום שאליו אתם נוסעים

כששוכרים רכב בחו"ל, חייבים להכיר את החוקים המיוחדים או המנהגים של הנהיגה במקום. למשל, אם אתם מזמינים כרטיס טיסה לניו יורק ועומדים לנסוע ברחבי ארצות הברית שימו לב: בארה"ב מותר לכם לנסוע גם כשהרמזור אדום. הכלל הזה נכון בתנאי שאתם פונים ימינה וכאשר אתם מוודאים מראש כי הדרך פנויה. בצמתים שבהם שלטי עצור, זכות הקדימה שמורה לרכב שהגיע ראשון. כמובן, ישנן מדינות שבהן הנסיעה היא בצד השני של הכביש. באנגליה אך לא רק בה, כאשר אתם שוכרים רכב, זכרו שנוהגים בצד שמאל של הכביש.  

רכב שכור – חיוני מחוץ לעיר

בהרבה מרכזי ערים בעולם, הנסיעה ברכב שכור פחות מומלצת. מצד שני, אם אתם מתכוונים לצאת מחוץ לערים הגדולות, בלי רכב שכור יהיה לכם קשה מאוד להתנייד. בבירות אירופה, למשל, אתם צפויים לקבל דו"ח אם תכנסו ברכב לאזורים מסוימים במרכז העיר (כניסה באישור בלבד).

את תניחו שאתם יודעים מה המחיר, וודאו

ראיתם פרסומת להצעה משתלמת להשכרת רכב בחו"ל? אל תניחו אתם יודעים כעת כמה תעלה לכם ההשכרה. חישבו היטב האם תצטרכו להשתמש בתוספות שונות וודאו שאתם מבינים מהו המחיר המלא. למשל, אם קונים כרטיס טיסה לניו יורק ומזמינים רכב שכור וברגע האחרון מבקשים להוסיף ניווט לווינים או בוסטר לתינוק, תשלמו יותר. אם תסגרו מראש על המחיר כולל כל מה שבאמת צריכים, לא תהיינה הפתעות. בררו מראש את תצטרכו צמיגי שלג, אם תרצו תוספת לביטוח הבסיסי וכיוצא בזה.

סוג הרכב לפי סוג הטיול

התאימו בצורה נאותה את סוג הרכב לפי סוג הטיול שאתם מתכננים. ישנם אזורים מסוימים בעולם שבהם, בתקופת החורף אין לנהוג ברכב ללא עבירות מיוחדת (4 על 4) או ללא צמיגי שלג. אם עורכים טיול פנאי במדינה שבה הכבישים מצוינים, כל רכב שתשכירו ישרת אתכם היטב. עם זאת, יש הבדלים בחוויית הנהיגה. אם אתם רוצים להרגיש בנוח בכבישי גרמניה המהירים, עדיף שתוותרו על רכבים קטנים וחלשים. כמו כן, שימו לב שגודל תא המטען מתאים לצרכים שלכם. אם אתם שוכרים רכב לטיול תרמילאים, צריך די מקום אחסון בשביל הציוד באתם תסחבו בהמשך על גבכם.

עוד טיפים חשובים שכדאי לזכור

אם זו הפעם הראשונה שבה אתם שוכרים רכב בחו"ל, חשוב שתכירו את קטגוריות הרכב השונות. כמו כן, בררו מראש מהו התעריף ליום השכרה ומהו התעריף לכמה ימים. תוכלו לקבל הנחה להשכרה מראש בת כמה ימים. גם אם זה נוח יותר, את הרכב כדאי לאסוף לא משדה התעופה, שם בדרך כלל יקר יותר. עדיף לאסוף את הרכב מסוכנות שבתוך העיר. בררו מראש עם חברת ההשכרה האם ניתן לקבל את הרכב תוך הצגת רישיון נהיגה ישראלי. יש חברות שמחייבות רישיון בין לאומי, גם אם במדינה עצמה מכירים ברישיון הישראלי הממוחשב. בררו מראש את נושא ההשתתפות העצמית בביטוח ובדקו אם יש אופציה לביטול ההשתתפות (עלות ההשכרה תהיה גבוהה יותר, לא לכולם זה מתאים). בדקו האם ניתן להחזיר את הרכב בכל סניף של חברת ההשכרה וודאו את שעות הפעילות. יש סניפים שאינם פועלים 24 שעות ביממה.

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות