שמר

השוואת מחירי ביטוח רכב באינטרנט

עד לפני לא הרבה מאוד שנים, מי שרצה לרכוש את ביטוח הרכב הטוב ביותר לא באמת יכול היה לעשות זאת. מבטחים לא מעטים רכשו את ההצעה הראשונה שהם קיבלו, או ערכו סקר שוק מצומצם מאוד, או הסתמכו על המלצה לסוכן ביטוח שקיבלו מאבא או מהבוס. כתוצאה מכך, מבטחים רבים רכשו ביטוח רכב יקר, עם הרחבות שלא תמיד צריך, והכל רק בגלל שהם לא הכירו את כל האלטרנטיבות שקיימות.

איזה ביטוח מתאים לי?

לפני שאתם ניגשים להשוות, אתם צריכים לדעת איזה ביטוח אתם מעוניינים לרכוש. ביטוח חובה כמובן לא נתון להחלטתכם, שכן כשמו כן הוא – חובה. אתם יכולים לבחור בין ביטוח צד ג' לביטוח מקיף (שכולל בתוכו ביטוח צד ג'), וכל אחד מהם מקנה לכם כיסוי שונה. אחרי שאתם מכירים את ההבדלים בין הכיסויים השונים, אתם יכולים לצאת לדרך ולהשוות מחירים. 

מחיר אותו הביטוח עם אותם הכיסויים יכול להיות שונה משמעותית בין חברות הביטוח וישנם הרבה מאוד פרמטרים שנלקחים בחשבון:

  • גיל הרכב
  • האם הרכב בבעלות פרטית או בבעלות חברה
  • האם מותקנת ברכב מערכת FCW (התרעה לפני התנגשות ברכב מלפנים)
  • האם מותקנת ברכב מערכת LDW (התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה)
  • מי רשאי לנהוג ברכב: בעל הפוליסה בלבד, מספר מסוים של נהגים, כל נהג שהוא. ככל שמותרים יותר נהגים (או כמובן כל אחד) עלות הביטוח תאמיר.
  • ותק הנהיגה של הנהג (או הנהגים)
  • עבר ביטוחי: האם היו לך תביעות בשלוש השנים האחרונות
  • האם רשיונך נשלל בשלוש השנים האחרונות

אחד הדברים שעליכם לשים עליהם דגש בעת השוואת מחירי ביטוח רכב באינטרנט, הוא גבול האחריות של חברת הביטוח וההשתתפות העצמית. כך למשל, אם גרמתם נזק לרכוש של אנשים אחרים ואתם מבוטחים בביטוח מקיף (או צד ג'), הפיצוי עלול להגיע לסכומים גבוהים. לכן עליכם לבדוק מראש ולהשוות בין החברות מהו הסכום המקסימלי שחברת הביטוח מתחייבת לשלם. בשפה המקצועית זה נקרא "גבול האחריות". ברוב המקרים תידרשו לשלם סכום מסוים כהשתתפות עצמית. 

פוליסת ביטוח מקיף לרכב תהיה יקרה יותר מכל פוליסה אחרת, אך היא כוללת בנוסף להגנות הסטנדרטיות גם כיסויים שונים המעניקים מעטפת הגנה רחבה ושקט כלכלי במקרה של תאונה. הכיסויים הללו עשויים להיות שונים מחברה לחברה ולכן חשוב לבדוק גם אותם. ייתכן כי ההצעה הזולה ביותר אינה כוללת את המרכיב שדווקא לו תזדקקו במקרה של תאונה, כך שבסופו של דבר היא תעלה לכם ביוקר. לכן חשוב להשוות גם את המחיר אך גם את מרכיבי הפוליסה והכיסויים שהיא מציעה, על מנת לקבל את החלטה הטובה ביותר שבזכותה תוכלו לישון טוב בלילה. לאחר שאתם משווים את ההצעות באינטרנט, ניתן להתקשר לחברות המבטחות ולנסות לשפר את ההצעה עוד יותר בהתאם לידע שרכשתם אונליין. 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות