שמר

בעיות נפוצות בגיר אוטומטי

הגיר האוטומטי ברכב הוא אחד החלקים החשובים ביותר ברכב, הוא אחראי להנעה של הרכב ועל אופן ההנעה, כלומר באמצעות מעבר ההילוכים ניתן להגדיל את המהירות, הכוח וכן לשם שינוי זווית הגלגלים. מדובר ברכיב מאוד חכם ולכן מעבר לחשיבותו הוא גם אחד הרכיבים ברכב עליו עלינו לשמור היטב. הזנחה של בעיות בגיר עלולה לגרום לנזק משמעותי בגיר, כך תצטרכו לבצע שיפוץ של הגיר האוטומטי או להחליפו, נזק שיסתכם בעלויות טיפול של אלפי שקלים.

כיצד נזהה בעיות בגיר האוטומטי?

ישנן מספר תקלות נפוצות בגיר האוטומטי אליהן יש לשים לב וללכת בהקדם למוסך לשם ביצוע בדיקה וטיפול מתאים, בין תקלות נפוצות אלה:

נקישות ורעשים שונים מהגיר – במידה ואתם שומעים רעשים "מוזרים" כמו נקישה, יבבה, זמזום או מכה בעת העברת הילוך אשר מגיעים מתיבת ההילוכים שלכם מוטב ללכת לבדיקה אצל המוסך בהקדם.

גיר לא מגיב/לא מעביר הילוכים – בעיה נפוצה בגיר היא אי היכולת להעביר הילוך תוך הישארות על הילוך אחד בלבד, מקור הבעיה יכול להיות קשור למחסור בנוזל או תקלה במחשב הגיר. במקרים אלו תידלק מנורת אזהרה שתאפשר נסיעה במצב חירום ובמצב כזה יש לנסוע ישירות למוסך לטיפול.

גיר מחליק – תקלה זו מתרחשת כאשר ישנה בריחת לחץ שמן פנימי בגיר או התרופפות של הדיסקיות בגיר אשר אמורות להיצמד זו לזו. הסיבות לכך קשורות לתקלה במשאבת שמן הגיר ובחלקים מכאניים אחרים של הגיר או עקב חוסר בשמן גיר. על כל מקרה יש לבצע אבחון דיאגנוסטי כדי לאתר את מקור התקלה.

בעיה בנוזל ההילוכים – בעיה זו יכולה להתרחש במצב של חוסר או עודף נוזל ההילוכים ולכן חשוב להקפיד על מפלס שמן תקין של הגיר האוטומטי ברכב. רצוי מידי פעם לבצע בדיקה של מפלס השמן (בדיקה של המדיד) באופן עצמאי או במסגרת בדיקה תקופתית במוסך.

לסיכום, הגיר מורכב ממגוון חלקים, כאשר כל חלק בגיר עלול לגרום לתקלה, אם זה כתוצאה מרכיב במערכת המכאניות כמו גלגלי השיניים, חוסר נוזל, התרופפות הדסקיות או בעיה במצמד ברכבים ידניים וגם במערכת החשמלית והאלקטרונית כמו מחשב ומוח הגיר.

אי לכך, חשוב בין אם ישנה תקלה בפועל או חשד לתקלה עקב רעש או תחושה של בעיה בתפקוד הגיר יש לפנות במהירות למכון גירים מומחה. 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות