שמר

4 טיפים לקנייה חכמה של רכב חדש

קניית רכב חדש או משומש מחייבת אתכם לעשות סקר שוק ולהשוות הצעות מיבואני וסוכנויות רכב ומחברות הליסינג. יש פערי מחיר משמעותיים בין סוכנויות ומגרשי הרכב לבין חברות הליסינג, ומעבר לכך יש מבצעים שונים באמצעותם תוכלו לחסוך הרבה מאוד כסף.

כדי לסייע לכם לקנות באופן חכם ונכון רכב חדש הכנו עבורכם 4 טיפים חשובים שיסייעו לכם לקבל החלטה נכונה ומשתלמת, בדרך לרכב החדש והבטיחותי.

קניית רכב מחברת ליסינג – הדרך הבטוחה לחיסכון בקניית הרכב

חברות הליסינג מציעות מבחר רכבים למכירה, חדשים ומשומשים. רבים לא יודעים אך קניית רכב מליסינג מבטיחה יתרונות רבים ובראשם מחיר נמוך יותר בהשוואה למחירון הרכבים של יבואני הרכב, הפער יכול להגיע ל-15%. לקניית הרכב מחברת ליסינג ישנם לא מעט יתרונות עבורכם, לדוגמה מבחר ענק של רכבים, תנאי מימון גמישים, פתרונות מימון מותאמים אישית לצרכי הלקוח, הון ראשוני נמוך, אפשרות לעסקת טרייד אין בחברת הליסינג במקום לבזבז זמן במכירת הרכב בשוק בחופשי, רכבים עם היסטוריית טיפולים (רכבים משומשים) ונוחות השירות.

במקום לשרוף הרבה זמן בחיפושים אחר הרכב החדש ובמקום להשקיע לא מעט זמן בפרסום מודעות למכירת הרכב הקיים והצגתו בפני קונים, תוכלו תחת קורת גג אחת למכור את הרכב הישן ולצאת לדרך חדשה עם רכב חדיש ומתקדם יותר, או עם רכב חדש מהניילונים.

טיפים לרכישת ביטוח רכב

קנייה חכמה של רכב חדש כוללת התייחסות גם לנושא הביטוח. חשוב זכור כי החוק בישראל מחייב אתכם לרכוש ביטוח רכב חובה, אך מאחר ואתם רוכשים רכב חדש או משנתון מתקדם מומלץ לרכוש גם ביטוח מקיף ולא להסתפק רק בביטוח צד שלישי.

אם אתם רוכשים את הרכב מיבואן, מסוכנות, ממגרש או מחברת ליסינג וזקוקים למימון, ברוב המקרים חברת המימון תחייב אתכם לרכוש ביטוח מקיף ועליכם לקחת זאת בחשבון כאחד מהשיקולים בדרך לקניית החכמה של הרכב הבא שלכם. 

כדי להוזיל את עלויות הביטוח מומלץ לבצע סקר שוק ולהשוות בין מספר הצעות. אפשר להיעזר באתר משרד האוצר לצורך השוואה מהירה של ביטוחי חובה לרכב, ויש אתרים ייעודיים בהם תוכלו להשוות מחירי ביטוח צד ג' או מקיף. אגב, הדרך הבטוחה והחכמה להוזיל את עלויות הביטוח היא לשמור על עבר ביטוחי נקי, כמו כן תוכלו להוזיל את מחיר הביטוח אם תגדילו את ההשתתפות העצמית, תבחרו באופציה לתיקון הרכב במוסכי הסדר ותסירו מהחוזה ביטוחים שאינם רלוונטיים עבורכם.

טסט לרכב

אגרת הרישוי השנתית לרכב מהווה חלק בלתי נפרד ממערכת השיקולים בעת קניית רכב חדש. החוק מחייב לעשות טסט לרכב מידי שנה, מומלץ להכין את הרכב לקראת המבחן השנתי כדי לחסוך זמן ועלויות, ואם רוכשים את הרכב מחברת ליסינג לרוב יש אפשרות ליהנות משירות טסט עד הבית.

בדיקת רכב

בין אם החלטתם לקנות את הרכב מחברת ליסינג ובין אם אתם רוכשים את הרכב מאדם פרטי, מסוכנות או ממגרש רכבים – אין לוותר על בדיקת הרכב במכון מורשה. בדיקת רכב לפני קניה מהווה צעד הכרחי ואסור לוותר על כך, גם אם מציגים בפניכם תוצאות של בדיקת רכב עדכנית. אגב, אפשר לבדוק את הרכב במוסך שלכם, כל עוד אתם סומכים על המוסכניק.

אם בבדיקת הרכב התגלו ליקויים חשוב לדרוש מחברת הליסינג או מהמוכר לתקן את כל הבעיות, עדיף לסגור נושא זה מראש כחלק מהמו"מ בעת קניית הרכב. 

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות