שמר

כיצד לנהל חניון ענק בצורה יעילה

לנהל חניון עם קיבולת עצומה זו מלאכת מחשבת

 

בכדי להתנהל בצורה תקינה בערים גדולות, בהן צפיפות האוכלוסין היא גבוהה וכמות כלי הרכב הנמצאת בכבישים היא אדירה, ישנו צורך במקומות חנייה מספקים שיתנו מענה בזמן אמת. מציאת חניה היא האתגר של כל נהג בישראל כמעט, בין אם הוא נוסע ברכבו הפרטי ובין אם מדובר ברכב שכור או כזה שקיבל מהחברה. לאף אחד מבין הנהגים שבדרך אין יתרון על האחר, כשהוא מגיע לחניון ענקי בבעלות פרטית. מתברר שגם לנהל חניון גדול שאמור להכיל בתוכו מאות כלי רכב המתחלפים בצורה תדירה בכל כמה שעות, היא עבודה לא פשוטה. מלאכה זו דורשת יכולות ספציפיות בתחום הרכב ואספקת התנאים הטובים ביותר לאוכלוסייה מאתגרת ובעיקר ממהרת מאוד, בדרך כלל, של אנשים שמשתמשים במרחב זה על בסיס קבוע או חד פעמי ובכל מקרה צריכים להרגיש בטוחים, כאשר הם חונים את רכבם בחניון. 

לנהל חניון גדול ממדים – האתגרים המרכזיים

 

המלאכה של ניהול חניון אשר איננו "מחובר" לבניין של ארגון מסוים, אלא עומד בזכות עצמו ומשמש אנשים מכל קשת האוכלוסייה, איננה קלה. הנהגים יכולים להיות שונים בתכלית זה מזה: יש שמחנים במקום בלית ברירה ומטרתם היא להגיע למקום מרוחק, מכאן שהחניון עבורם הוא תחנה בדרך וממתינה להם עוד הליכה רבה. יש את מי שהחניון מספק להם פתרון מדויק וקרוב מאוד למקום שאליו הם מבקשים להגיע. בכל מקרה, מנהלי החניון אמנם לא מתמודדים ישירות עם אותם האנשים, אך בדיוק בכדי שלא ייאלצו להיפגש אישית עם כל אדם ואדם – ישנה חשיבות כל כך גבוהה למתן תנאים מיטביים בחניון.

מה נחשב לחניון איכותי ונוח?

 

הדבר הראשון שיש לשים עליו את הדגש, הוא מבנה החניון. כאשר החניון עצמו בנוי בצורה נוחה וההגעה לכל היצע החניות שבתוכו היא סבירה ומעלה, זה מאפשר ניצול אופטימלי שלו. ישנם חניונים מפותלים וצפופים עד כדי כך, שגם כאשר הם רחוקים מלהיות מלאים ברכבים – הם אינם נוחים לנסיעה. מי ששוכר רכב לזמן קצר וזקוק לחניון עצמו לשעה או שעתיים, חשוב שיוכל להיכנס ולצאת בצורה המהירה והבטוחה ביותר – מה שכמובן רלוונטי גם לכל נהג אחר המגיע לחניון. בנוסף למבנה, גם האבזור שבחניון ואיכותו, חשובים ביותר, לרבות תאורה עמידה וברורה, שילוט מדויק, סימון בהיר של החניות עצמן ושערים איכותיים וחזקים. 

דגשים קטנים להפיכת החניון למקום נוח ויעיל.

 

כל האביזרים שבחניון צריכים לעבור בדיקות תקינות באופן קבוע, על מנת לאתר בעיות עוד בטרם הן משפיעות על באי החניון עצמם. כאשר שער נתקע, למשל, בתוך דקות עלול להיווצר טור ארוך של רכבים ממתינים ונהגים עצבניים מאוד. חניון נוח ונגיש, העובד באופן תקין ללא בעיות, ימשוך אליו מבקרים וחונים שיעדיפו אותו – גם אם מחיר החניה גבוה יחסית למתחרים – ולו בשל חווית השירות שהם מקבלים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות